Voor de nieuwe herencollectie voor lente zomer 2024 onderzoekt Givenchy de relatie tussen een nieuwe cultuur van herenkleding en de codes van klassieke herenkleding. Puttend uit de ervaring van generaties werkt artistiek directeur Matthew M. Williams de archetypen van elegantie op zijn manier uit: een heroverweging van de goed gesneden silhouetten van weleer zonder echter de vooropgezette deugden uit het verleden.
Truien met embleem, verkleinde sweatshirts en polo’s, uitgesneden of ingekort aan de heup, spelen met nieuwe proporties, het geheel gecompleteerd door prachtige jassen.
Zo worden maatpakken gedragen onder technische jassen die zijn gemaakt met verfijnd vakmanschap. Ze zijn verrijkt met bloemenborduursels uit het archief en met met de hand ingelegde kristallen. En geel-zwarte jas is geheel vervaardigd uit superlicht kalfsleer.
Het silhouet van essentiële kledingstukken evolueert, en wordt verrijkt met luxe technieken en afwerkingen. Ze zijn versierd met edelstenen of metalen accessoires. Ook de klassieke proporties worden op de schop genomen. Op de catwalk showen lange T-shirts, wijde cargobroeken en oversized chino-broeken.
De kenmerkende items van de herengarderobe zijn met de hand gemaakt van dubbelzijdig katoen, van de trenchcoat tot de overjas tot het bomberjack. Denim wordt gepresenteerd in een nieuwe interpretatie van regular-fit jeans en shorts